torsdag 8 januari 2009

The mothership has landed.

Det gick drygt en vecka efter att jag sålt min D300 tills att jag kunde köpa min drömkamera. And what a feeling it is.



Efter att ha laddat det stora EN-EL4a batteriet i 2½ timma så var den klar att köras igång för första gången. Givetvis ville jag att första bilden skulle bli något speciellt, det var sent på eftermiddagen och dåligt ljus både ute och inne i lägenheten. Jag bara log för mig själv och tänkte 'this wont be a problem'. Ställde in ISO'n på 3200 och gick på jakt efter ett motiv i lägenheten. Fick syn på min lilla katt Tarzan - Click! Han fick inviga kameran :-)


Nikon D3, 70-200 2.8 @ 180mm, f/2.8, 1/15sec, ISO 3200


Nu väntar jag bara på att få använda den till några porträtt-foton, men var finner jag en villig modell?

1 kommentar: