fredag 19 december 2008

Quickfix!

Brukar ni ibland gå igenom gamla bilder ni tagit bara för att se om man kaaanske hittar en bild som man tidigare hoppat över för att den inte blev bra? Jag gjorde det ikväll, sista bilden i en av alla hundra mappar var den här:

D300, 70-200 2.8 @ 105mm, f5.6, 1/1000, ISO 200

Ganska hopplös eller hur? Ett helt random snapshot tagen utan någon speciell anledning, under en färd med älvsnabben. Men jag tänkte, varför inte iaf försöka göra den kanske lite mer tilltalande?

Så jag slängde mig in i Adobe Lightroom 2 och började klicka, efter 3min:


Ja.. fortfarande inte mycket att hurra över men den kanske duger till "Sverige Idag" i metro? Hah!

Jag utmanar dig att fixa till den bättre, up for the challange?

Bilden i raw-format kan du ladda hem här,
www.lisica.se/DSC_5810.NEF
Eller för er som inte vet/kan hantera en .NEF så finns den i good old jpg här,
www.lisica.se/DSC_5810.jpg

Skriv sedan en kommentar med länk till bilden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar