tisdag 30 december 2008

Photosig.com

Då jag inte längre kan erbjuda nya bilder längre tänkte jag skriva ett litet tips till alla er som vill ha seriös kritik på era bilder från riktigt duktiga fotografer.

www.photosig.com

Väldigt enkelt koncept, som många andra sidor kan du skapa ditt egna konto och ladda upp bilder för att förhoppningsvis få kritik på dem. Jag säger förhoppningsvis för att det beror lite på dig själv också, hur mycket kritik du får tillbaka. Som med mycket annat gäller det att ge och ta. Om du själv skriver vad du tycker om andras bilder så kommer det att synas i din "score" och andra känner sig mer manade att skriva på dina bilder. Det finns en liten regel som de flesta följer, du ska ha 3 gånger så mycket kritik-poäng som foto-poäng för att folk ska ta sig tid och skriva på dina bilder. Väldigt enkelt när man väl kommer in i det, skriva och ge omdömme på någon annans bild tar knappt 2 minuter, och det är värt det när du ser alla som kommenterat dina bilder!

Varför just photosig? Av min egna erfarenhet så känner jag att photosig är det enklaste sättet att få ett omdömme snabbt och som är väldigt givande, till skillnad från andra sidor där de kanske bara skriver "Oh den här bilden tycker jag om" Och vad lär man sig på det?

Väldigt mycket av det jag lärt mig genom åren har jag lärt mig från andra användare på sidan, sen är det upp till dig om du tycker jag lärt mig ta fina bilder genom photosig eller inte ;-)

+Gratis medlemskap! (du kan bli premium member också, då får du lägga upp fler bilder oftare och du slipper eventuella reklam-banners)
+Seriösa användare.
+Lättnavigerad sida.

-Jag kommer inte på något värt att nämna.



Jag önskar alla ett gott nytt år!
Vem vet, snart kanske bilder från en D3:a börja poppa fram?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar