torsdag 18 december 2008

En pixel gick sönder.

Då var det dags igen, i vanlig anda byter jag nu kamerahus efter att ha haft min Nikon D300 i ca 1års tid. Dont get me wrong, det är en superb kamera. Men är det något jag saknar så är det bättre ISO hantering. Att D300'an är ungefär lika bra på ISO 200-800 som min gamla D80 var är en liten besvikelse. Då jag personligen föredrar att inte använda mig av min externa blixt så är det väldigt bekvämt att kunna trycka upp ISO'n utan att riskera att förstöra bilderna.

Finns inget jag avskyr mer än att få den perfekta bilden på en fin liten sparv för att senare se hur bilden sakta dör av efterbehandlingen!

Vad blir det härnäst då, undrar ni?
Från att ha börjat med en Nikon D50 för ett par år sedan, till D200 -> D80 -> D300 så blir det för min del kungen av ISO hantering, thats right.. Nikon D3. Need i say more? Nä, trodde väl inte det. Jag återkommer vid ett senare tillfälle och då kanske med en liten recension tom.

In the mean time, en sparv av många som faktiskt blev bra!



D300, 70-200 2.8 + tc17e II @ 340mm, f10, 1/320, iso 200

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar