söndag 8 februari 2009

DIY katastrof

Har suttit hela dagen och pillat med mina egna försök till en hemmagjord ringblixt. Det har inte varit enkelt, flera hundra kilometer folie har gått åt och en hel del tejp.
Den första blev inte alls bra, mest för att jag gjorde den lite för fort samt att den är enormt klumpig... Sen fick jag hjälp av Emma att göra en lite mindre version och den blev faktiskt ganska bra.



Den här är till för att användas tillsammans med min SB-800 blixt. Jag snodde designen från http://pentaxforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1204828654 men gjorde min lite annorlunda för att den skulle passa med min kamera och blixt.


Tvingade sen Emma att ställa upp som modell för att testa blixten, och visst fungerar den helt ok!



Nu vill jag sova -_-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar